اخبار

همه چیز درباره ی کوهنوردی

همه چیز درباره ی کوهنوردی

همه چیز درباره ی کوهنوردی

همه چیز درباره ی کوهنوردی

تاریخچه کوهنوردی

کوهنوردی که یک واژه اروپایی است که از قرن ۱۹ بوجود آمد. کوهنوردی از آن جایی شروع شد که افراد می خواستند که به قله کوهی دست پیدا کنند، به بالاترین نقطه ها بروند و یا به مکانی بروند که هیچ کس دیگری تابحال به آن جا نرفته است. به هر حال این ورزش به فعالیتی تبدیل شد که به سطوح و روش های گوناگون صخره، برف و یخ تقسیم شد. برای انجام هر سه به مهارت های متفاوتی، تجهیزات خاص، تجربه و توانایی های گوناگون نیاز است.

هدف از کوهنوردی:

انجام کوهنوردی برای هر شخص اهداف متفاوتی دارد. اصلی ترین هدف ورزش کوهنوردی سلامت جسم و روح انسان می باشد. وجود اکسیژن زیاد و رها شدن از شهر پر از دود و آلودگی، تنفس اکسیژن خالص در ریه ها کمک بسیار زیادی به سلامت جسمی افراد می کند. زمانی که انسان هوای تمیز را به درون ریه ها میکشد سبب می شود خون در بدن پاک و تمیز شود. از دیگر اهداف کوهنوردی میتوان به لذت بردن از مناظر زیبا که هدیه خداوند میباشد اشاره کرد. کوهنوردی به ما می آموزد چطور کار جمعی را انجام بدهیم و همه برای یک هدف تلاش کنیم.

روشهای کوهنوردی:

در انواع کوهنوردی تفریحی یا ورزشی شرط سنی وجود ندارد. در ضمن این رشته ورزشی سن بازنشستگی هم ندارد. هر کسی با هر توانایی میتواند بعنوان تفریح یا انجام کار حرفه ای به کوه برود. سه شکل اساسی کوهنوردی وجود دارد که به شرایط مسیر بستگی دارد. اولین اینها صخره نوردی یا rock- craft است که در بین کوه نوردان آماتور بسیار محبوب است. این شکل از کوهنوردی در بردارنده شیب های صخره ای و بهمن ها می باشد.
شکل دوم کوهنوردی، برف و یخ نوردی یا snow- craft است که اغلب برای کوه نوردان مجرب است. این نوع کوه نوردی بسیار خطرناک است زیرا در بردارنده مسیرهای همراه با یخچال های طبیعی است. وسایل مخصوص و آگاهی از شرایط برف و یخ بسیار مهم هستند. در آخر، کوه نوردی مختلط، مسیر های صخره ای و یخی دو نوع اول را با هم ترکیب می کند و آن را به مشکل ترین شکل کوهنوردی تبدیل می کند. مسیرهای خطرناکی که کوه نورد در این مسیر باید با آن روبرو شود، او را ملزم می سازد که آموزش و تجربه کافی داشته باشد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *